New York Post'un Ortaya Çıkardığı Hunter Biden'ın Dizüstü Bilgisayarı Geri Dönüyor

0

The New York Post, 2020'de Hunter Biden tarafından kullanılan bir dizüstü bilgisayar hakkında ilk kez haber yaptığında (gazetenin kendisine ve başkanlığa aday olan babası Joseph R. Biden Jr.'a karşı suçlayıcı kanıtlar içerdiğini söyledi) bir yangın fırtınası başlattı.

Pek çok ulusal haber kaynağı, dizüstü bilgisayarın varlığına ve içeriğine ilişkin iddialara ilişkin soruları gündeme getirirken, büyük sosyal medya platformları da The Post'un haberine ilişkin paylaşımları sınırladı. Muhafazakarlar bu tepkilerin liberal sansürün kanıtı olduğunu söyledi.

The Post'un, Başkan Biden'ı yolsuz iş anlaşmalarıyla ilişkilendirmeye çalıştığı dizüstü bilgisayarla ilgili haberlerinde öne sürdüğü iddiaların çoğu kanıtlanamadı. Ancak dizüstü bilgisayarda Hunter Biden'ın peşini bırakmamaya yetecek kadar suçlayıcı kanıt vardı.

Dizüstü bilgisayar ve içindekilerin bir kısmı, federal savcıların, 2018 yılında uyuşturucu kullandığını açıklamayarak ateşli silah başvurusunda yalan söylemekle suçlanan cumhurbaşkanının oğluna karşı açtığı davada gözle görülür bir rol oynadı. Bir savcı, dizüstü bilgisayarı kısa süreliğine Delaware'deki jüri önünde tuttu ve daha sonra bir FBI ajanı, Bay Biden'ın bulut bilişim sunucularına kaydettiği mesaj ve fotoğrafların ve kişisel verilerdeki mesajların, Biden'ın uyuşturucu kullandığını açıkça ortaya koyduğunu ifade etti.

Salı günü jüri, 54 yaşındaki Bay Biden'ı üç ağır suçlamadan suçlu buldu. Daha sonraki bir tarihte cezasını çekecek.

Dizüstü bilgisayardaki sabit diskin bir kopyası, Bay Biden'ın yanlışlıkla Wilmington, Del.'deki bir bilgisayar tamirhanesinde bıraktığı gümüş renkli Apple MacBook Pro, Donald J.'nin müttefiki Rudolph W. Giuliani tarafından The Post'a teslim edildi. O dönemde başkan olan Trump.

Post, dizüstü bilgisayarın varlığını ilk kez 14 Ekim 2020'de, başkanlık seçimlerine bir aydan kısa bir süre kala bildirdi. The Post, ön sayfadaki bir makalede, dizüstü bilgisayarın Biden ailesindeki yolsuzluğu gösteren “duman silahı” olarak tanımladığı e-postalar içerdiğini yazdı; bunlar arasında, Bay Biden'ın babası ile bir başkası arasında ayarladığı bir toplantıyı anlatır gibi görünen yazışmalar da vardı. Babası başkan yardımcısıyken Ukraynalı iş adamı.

The Post'un makalesini yayınlamasının hemen ardından dizüstü bilgisayarın meşruluğu da dahil olmak üzere sorular gündeme geldi. Facebook ve Twitter, teyitçilerin iddiaları paylaşılmadan önce doğrulaması gerektiğini söyleyerek The Post'un makalesine yönlendiren bağlantıların dağıtımını kısıtladı. Birkaç gün sonra, 50'den fazla eski istihbarat yetkilisi, e-postaların “bir Rus bilgi operasyonunun klasik işaretlerini” taşıdığını iddia eden bir mektubu imzaladı.

Çoğunlukla Trump yanlısı haberler yapan The Post'un haber odasında bile bazı muhabirler ve editörlerin başlangıçta dizüstü bilgisayar hakkında şüpheleri vardı. The New York Times'ın o dönemde bildirdiğine göre, The Post'un ilk makalesinin çoğunu dizüstü bilgisayarda yazan gazeteci, makaleyle ilgili endişeleri nedeniyle imzasını gizlemişti. Bay Giuliani, dizüstü bilgisayarı The Post'a verdiğini çünkü “ya başka kimse almayacak ya da alırlarsa, onu yayınlamadan önce onunla çelişmeye çalışmak için ellerinden gelen tüm zamanı harcayacaklar” dedi.

The Times'ın haberine göre, The Post gibi Rupert Murdoch'a ait olan Wall Street Journal, 2020'de Bay Trump'ın müttefikleri tarafından ele alındı ​​ancak dizüstü bilgisayarla ilgili bilgi verilmedi.

O tarihten bu yana, cihazın varlığı ve içerdiği bazı materyallerin gerçekliği birçok medya kuruluşu tarafından doğrulandı. Ancak The Post'un, dizüstü bilgisayardaki mesajlarla Başkan Biden'ın yolsuzluk yaptığı iddia edilen yabancı iş anlaşmaları arasında reddedilemez bağlantılar olduğunu iddia eden kapsamlı ve sürekli haberleri, incelemelere dayanamadı.

Salı günü bir New York Post sözcüsü, gazetenin dizüstü bilgisayar hakkında yayınladığı çok sayıda başyazıya işaret etti; bunlardan biri de 6 Haziran'da haber kaynaklarını eleştiren bir yazıydı. O dönemde The Post'un orijinal haberini “Rus dezenformasyonu” olarak değerlendirip reddetmişlerdi, başyazı şöyle diyordu: “Ancak şimdi Joe Biden'ın kendi Adalet Bakanlığı dizüstü bilgisayarı Hunter'ın silah duruşmasında kanıt olarak sunduğundan, yayın organları bu hikayeyi sanki onlar tarafından yapılmış gibi tartışıyorlar. hiçbir zaman bunu inkar etmedim.”

İlk dizüstü bilgisayar makalesinin yayınlandığı sırada The Post'un fikir editörü olan Sohrab Ahmari, bir röportajda ana akım medyanın çoğunun hikayeyi haber yapma davranışının “utanç verici” olduğunu söyledi.

Genellikle Bay Trump'ı eleştiren çevrimiçi siyasi dergi Compact'ı kurmak için 2021'de The Post'tan ayrılan Bay Ahmari, The Post'un dizüstü bilgisayar haberlerinin haberciliği veya düzenlenmesinde yer almamıştı. Ancak birçok medya kuruluşunu sosyal medya platformlarının “sansüre hücumuna” tezahürat olarak gördüğü için eleştirdi.

“The Post'un siyaseti hakkında ne düşünürseniz düşünün, diğer gazetecilerin sorumluluğu kendi haberlerini yapmaktır” dedi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir