Daily Mail, yolsuzluk iddiasıyla ilgili Başbakan Shehbaz Sharif’ten özür diledi

Daily Mail, yolsuzluk iddiasıyla ilgili Başbakan Shehbaz Sharif’ten özür diledi
Başbakan Şehbaz Şerif, 1 Nisan 2022’de İslamabad’da düzenlediği basın toplantısında konuşuyor. — AFP

Önemli bir gelişmede, Günlük posta Perşembe günü Başbakan Şehbaz Şerif’ten özür diledi ve kendisine ve damadı İmran Ali Yusuf aleyhindeki yolsuzluk iddialarını geri çekti.

Yayın, gazeteci David Rose’un yazdığı makaleyi de Mail yayıncılarının tüm platformlarından kaldırdı.

Daily Mail tarafından yayınlanan açıklama.  - Günlük posta
Daily Mail tarafından yayınlanan açıklama. – Günlük posta

İngiltere merkezli yayın gazeteci Rose’un Başbakan Şehbaz’a karşı kamu fonlarının zimmetine geçirildiği iddiasıyla ilgili bir makalesinde öne sürdüğü iddiaları kanıtlayamadı.

Raporun yayınlanmasından bu yana, başbakan herhangi bir suça karışmadığını iddia etti ve aynı zamanda Birleşik Krallık’ta bir mahkemeye başvurarak iddiaya itiraz etti – bunun sonucunda Daily Mail bir özür diledi.

The Mail Online yaptığı açıklamayla, Başbakan Şehbaz ile ilgili olarak 14 Temmuz 2019’da yayınlanan ‘İngiliz denizaşırı yardımlarının poster çocuğu haline gelen Pakistanlı siyasetçinin ailesi depremzedelere yönelik fonları ÇALDI MI’ başlıklı yazının haberleştirildiğine değindi. Pakistan’ın Ulusal Hesap Verebilirlik Bürosu tarafından Şerif hakkında yapılan bir soruşturma ve “soruşturma altındaki paranın, DFID hibe yardımı olarak Punjab eyaletine ödenen İngiliz kamu parasının önemli olmayan bir miktarını içerdiğini” öne sürdü.

“Bay Şerif’in Ulusal Hesap Verebilirlik Bürosu tarafından İngiliz kamu parası veya DFID hibe yardımı ile ilgili olarak herhangi bir suç işlemekle suçlanmadığını kabul ediyoruz. Bunu açıklığa kavuşturmaktan memnuniyet duyuyoruz ve bu hata için Sayın Şerif’ten özür dileriz.”

Rapor

Temmuz 2019’da İngiltere’nin Daily Mail gazetesi, Başbakan Shehbaz’ı “on milyonlarca sterlin kamu parasını zimmete geçirmek ve İngiltere’de aklamakla” suçladı.

Pakistanlı müfettişlerden alıntı yapan rapor, “çalındığı iddia edilen paranın bir kısmının DFID tarafından finanse edilen yardım projelerinden geldiğini” iddia etti.

DAVID ROSE, “İngiliz denizaşırı yardımının poster çocuğu haline gelen Pakistanlı politikacının ailesine depremzedelere yönelik fonları ÇALDI MI?” tarafından sipariş edilen seviye probu [then] başbakan İmran Han”.

Daily Mail ayrıca “bir İngiliz vatandaşı Aftab Mehmood da dahil olmak üzere hapishanede tutuklu bulunan önemli tanıklarla” röportaj yaptığını iddia etti.

“Birmingham’daki alelade bir ofisten Shahbaz’ın ailesi adına milyonları akladığını iddia ediyor – hem de defterlerini düzenli olarak inceleyen Britanya’nın mali düzenleyicilerinin şüphesini çekmeden.”

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir